health.

svåra vanor är svåra att lägga av med, bara sådär. själv är jag en riktig slarver men försöker att äta nyttigt och
börja träna, samt sluta äta så mycket sötsaker.
förra året klarade jag ett helt år utan att ens röra en godisbit, men när löftet tog slut så ramlade jag ner i godis-
träsket igen. 
man tänker inte på hur mycket skräp man stoppar i sig, saker som inte alls är bra för kroppen.
olika sorters fetter, socker och annat junk.
man äter inte mycket frukt och grönt, även om det är bättre alternativ.
skräpmat gör en tjock, huden blir dålig och så börjar man ångra sig men är för lat för att ens ta tag i det.
jag har ofta försökt, i alla fall under detta året. 
"åh jag ska börja träna, så blir jag nöjd med min kropp en gång för alla. Jag ska sluta upp med Donken, och godis"
bara man sätter igång så gör man det till en bra vana.

så jag ska göra en deal med mig själv. börja träna, då får man igång förbränningen och slipper oroa sig för att fettet
sätter sig på rumpan, låren eller magen. man behöver inte banta. 
man behöver bara träna regelbundet och äta nyttigt. det påverkar hälsan också.
en person som bara äter skräpmat förkortar sitt liv, för man får i sig farliga fetter, så kanske man går upp i vikt,
vissa drabbas ju lätt av fetma.

så nej, nu är det på tiden att jag i alla fall gör en förändring. men inte så lätt när man fortfarande bor hemma.
men man får se utifrån alla möjligheter som finns. 
dag ett börjar imorgonbitti, med en utsökt frukost och lite situps.
skönt med lite sovmorgon så kan vakna vid sju.
nu ska jag och conny fortsätta våran mysdag,
- ha det fint allihopa och ni är vackra som ni är, xo-

paws up!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0